torsdag 8 september 2011

Inget ränna loss här inte


På med träningskläderna. På med löparskorna. Spotify i öronen. Runkeeper startas... Oooch nej. Det gick inte. Jag kom hundra meter, sen tvingades jag vända. Jag kunde inte ens springa tillbaka utan fick lunka. Men jag besteg cykeln i stället. Arg som en fura (johoodå, furor är visst arga). Jag cyklade min 8 km-runda, men cyklade fel så den blev bara sju, och det tog hela 25 minuter, så inte gick det fort heller. Tröstlöst.

Varför fungerar inte min kropp? Vad är det för fel på den? Är jag så fet att leder och muskelfästen brakar samman av min kroppshydda?

Och jag som trodde det räckte med lite vilja för att komma igång igen. Och kom nu inte och säg att jag ska träna något annat, för jag vill inte. Jag VILL springa, jag vill SPRINGA. Och det är precis vad jag tänker göra också, med eller utan inflammerade muskelfästen. Eller så cyklar jag i alla fall, till det att benen håller, och då ska jag ta det ännu försiktigare har jag tänkt.

Nu ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar