onsdag 31 augusti 2011

God morgon!



Försöker vakna till lite. Det är segt så här på morgonen innan koffeinet tagit sig i upp i hjärnan för att väcka den. Jag känner av benhinnorna, men hoppas att det beror på att det är morgon och att jag är lite stel. Kanske släpper det framåt eftermiddagen. Vilodagen är inte förlagd förrän i morgon, eftersom jag inte kommer ha möjlighet att springa då. Tanken är att jag ska springa onsdag, fredag och söndag resterande dagar i veckan. Har alltså klarat av två löppass av fem.

Nästa steg i dieten är att skära ner på tillbehören till soppan. Som det är nu tar jag en smörgås eller sallad till för att kunna uppnå mättnadskänsla. Snart ska jag dra ned på det och bara ha tillbehör när jag känner mig väldigt hungrig.

Idag blir det favoritsoppan, Knorrs Romanasoppa. Den är ganska fet eftersom den är mjölkbaserad, en färdig tallrik soppa innehåller 120 kcal, jämfört med Knorrs köttsoppa som innehåller 50 kcal. Men ändå, soppdieten är effektiv, hur många middagar är det som innehåller 120 kcal per portion?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar