fredag 9 september 2011

Fredagsmys



Idag är det en "halvunnardag". Jag får nämligen äta riktig middag idag. Det blir hamburgare, hemmagjorda från scratch. Godast så. Inte helt kalorifritt, det vet jag, men jag lär inte överskrida 1000 kalorier idag ändå. En hamburgare innehåller ungefär 350 kcal. Får jag till en cykeltur idag också bränner jag cirka 200 kcal, och jag gör av med cirka 1200 kcal på att "bara vara". Alltså ligger jag fortfarande på minus.

Kommer väl få ont i magen om jag inte tar det lugnt. Den är ju van vid en lättsmält, fettfri kost. Och godissuget är spårlöst. Visst skulle det vara gott med godis, men jag har inget sug efter det.

Får se vad vågen säger idag. Jag lär ju inte gå ner mer under helgen, utan jag brukar ligga kvar på samma vikt på söndagen som jag låg på under torsdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar