fredag 10 februari 2012

Träningsmål

Jag vet inte om detta inlägg antyder att jag kommit igång med viktbloggen igen, men jag kände att det är smidigt att hålla koll på de mål man sätter upp genom att lägga upp dem på bloggen. Nu har jag varit sjuk ett tag och kom äntligen igång med träningen efter elva dagars vila. Jag tar det förbaskat lugnt på träningen, vill inte påfresta kroppen alltför mycket, och jag ska träna så här lugnt lördag och söndag också.

Så här ser alltså mina mål ut:

Årsmål:
Att träna kontinuerligt hela året, 4-5 gånger i veckan. Aldrig färre än 3, om jag inte är sjuk.

Mål till sommaren:
Jag ska vara i bättre form än någonsin. För att ha ett mer konkret mål ska jag komma i min dyra rosa klänning inför några vänners bröllop denna sommar.

Kvartalsmål:
Innan april är slut ska jag ha sprungit 1 mil. Inte sammanlagt, naturligtvis.

Månadsmål:
Innan februari är slut ska jag aldrig köra under nivå 5 på maskinerna. Denna månad ska även stor fokus ligga på att komma igång ordentligt med löpningen.

Veckomål (v.7):
Nästa vecka ska jag träna tisdag, torsdag-söndag, varav:

minst ett pass ska vara 80 minuter långt
minst ett pass ska vara rent konditionpass
minst ett pass ska vara styrketräningspass
minst ett pass ska vara intervallträning
Den här veckan ska jag fokusera mest på att komma tillbaka till samma form som innan jag blev sjuk.
Dessutom ska jag hålla strikt diet, inga som helst utsvävningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar